business

Doing Business in Bulgaria: Успехът на Пловдив и Кои са Новите Региони с Потенциал?

Doing business in Bulgaria или може ли да се прави бизнес в нашата родна страна? Ще потърсим отговора на този въпрос в следващите редове.

Пловдив цъфти и то не само през топлите месеци! Последните две години старинният Филипополис привлече над 1 милиард евро свежи инвестиции от чуждестранни компании. Също така, със своята „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/ се превърна в един от най-големите инвестиционни проекти на България.

Нашият Пловдив преживява истински икономически Ренесанс. И то не в една област – електрониката, хранително-вкусовата промишленост, здраве и красота са само част от развиващите се сфери.

И понеже статистиката винаги ни помага да си представим нещата малко по-добре, ето малко цифри от последните две години:

* 100 инвеститори, 80 от които са чуждестранни от 28 държави в цял свят
* над 70 000 работни места
* брутният вътрешен продукт на България е най-голям в област Пловдив, след София

Със сигурност с компании като ABB, Liebherr, Socotab, Magna, Schneider Electric, Techno Aktas и американската Sensata, в България няма подобна концентрация на модерен бизнес. За Sensata кметът на Пловдив, инж. Иван Тотев, казва: “С такъв инвеститор България трябва да се гордее. Компанията е на 49-то място в топ 100 на най-иновативните дружества в света”.


На какво се дължи успехът на старинен Пловдив и как други градове в България могат да последват стъпките му? Ще разберете на първата годишна конференция Doing Business in Bulgaria, организирана от Капитал и Община Пловдив.

„Doing Business in Bulgaria: Успехът на Пловдив и кои са новите региони с потенциал“ ще се проведе на 1 и 2 ноември 2016г в Гранд Хотел Пловдив и ще бъде открита от Росен Плевнелиев, Президент на Република България.

Конференцията си поставя за цел да покаже на компаниите от водещи сектори като производство, монтаж, иновации и IT възможностите, които България предлага като инвестиционна дестинация.

Над 300 представители на държавата, местната власт, инвеститори от България, ЕС, Китай и Турция, финансови институции, консултанти и юридически кантори ще обсъдят предимствата за правене на бизнес у нас. Ще се дискутира също какво трябва да се подобри в средата, така че да се създадат повече индустриални зони в страната, които да привличат предприятия и да създават работни места.


Основни теми в програмата:

* Какво стои зад успеха на Пловдив: добрите примери за тези, които поглеждат към страната като инвестиционна дестинация.

* Икономически преглед на региона. Къде е България на регионалната инвестиционна карта. Когато се насочите към България: всичко, което трябва да знаете, преди да инвестирате – правни, финансови и въпроси, свързани с пазара на недвижими имоти, както и идеи от местните експерти.

* Голямото предизвикателство – човешкият капитал. Как да намерим, образоваме и запазим служителите си. Идеи за сътрудничество между държавата и частния сектор.

* Изгряващите звезди: Четири града, мотивирани да повторят успеха на Пловдив. Среща с кметовете, които ще представят интересни възможности за инвеститорите.
Вторият ден на конференцията е отделен за срещи и огледи на икономическа зона Тракия. Организатори на конференцията са Община Пловдив и Капитал.


Всичко за събитието може да намерите тук: www.capital.bg/doingbusiness.

Събитието във Facebook вижте тук: https://www.facebook.com/events/1049456805171390/

Ели основава студио за уеб дизайн и мултимедия през 2003. Прави МБА по Маркетинг към City University of Seattle и дава криле на любовта си към маркетинга и дигиталния свят създавайки "социалните откачалки". Ели ще обикне вашия бранд и ще работи за него - ще ви каже къде грешите, ще създаде стратегия и ще се грижи за онлайн растежа ви.А когато не говори за работа, може да я чуете да пее в някой клуб.

КОМЕНТАРИ